Ei ole olemassa tyhmiä käyttäjiä, on vain vaillinaisia palveluita

20.03.2014

0

asiakaspalvelukäyttökokemuslaatupalvelusähköinen asiointitoimivuus

Liian usein me hyväksymme sen, että emme muka osaa käyttää jotakin palvelua tai tuotetta. Tämä näkyy niin televisioiden kaukosäätimissä, autojen multimediakeskuksissa kuin verkkopalveluissakin. Tähän pitää nyt tulla stoppi.

Sillä miksi sen muka pitäisi mennä niin, että voidakseen hakea rakennuslupaa tai kaivulupaa, pitäisi olla tietotekniikan insinööri? Emme kai enää nykypäivänä oleta, että auton käyttö vaatisi automekaniikan asiantuntemusta?

Internet on uusi juttu. Vaikka onkin jo viime vuosituhannen puolelta. Se on silti siinä mielessä uusi, että moni meistä muistaa ajan ennen nettiä ja vielä useampi muistaa ne ensimmäiset nettipalvelut, jotka olivat ihan oikeasti tyhmiä. Ja vanhat tietokoneohjelmat, jotka saivat koko homman solmuun, jos et muistanut juuri oikeaa näppäinyhdistelmää. Ei hyväksytä tätä enää, eihän?

Toki alkuvaiheessa on aina lähdettävä vaillinaisista asioista liikkeelle, mutta ei se silti sitä tarkoita, että käyttäjä olisi jotenkin tyhmä tai osaamaton. Se vain tarkoittaa sitä, että kyseessä oleva palvelu on huono tai vielä vaillinainen.

Lupapiste on saanut paljon kiitosta sen helppokäyttöisyydestä. Silti siinä on vielä paljon työtä, on vielä asioita ja toimintoja, jotka eivät ihan heti tuosta vaan aukea. Älä silti moiti itseäsi. Moiti Lupapistettä. Kerro meille mikä ei toimi, minkä pitäisi toimia toisin, mitä pitäisi kehittää. Me haluamme sen sinulta kuulla. Sillä me haluamme tehdä Lupapisteestä loistavan palvelun. Me haluamme, että palvelu toimii hyvin juuri sinulle, sillä sinä olet sen käyttäjä.

Olemme tätä kehittämistä jo tehneetkin, ja paraikaa on menossa käytettävyystutkimus, jossa käyttökokemuksiin erikoistunut asiantuntijakumppani tekee selvitystä, mitä Lupapisteessä voisi entisestään parantaa. Näitä tutkimuksia on tehty ennenkin, ja niitä tullaan tekemään jatkossakin. Mutta vaikka tällaisia kierroksia toteutetaankin, ja niihin kovasti panostetaan, meille saa aina lähettää vapaamuotoista palautetta. Olemme vilpittömän iloisia joka ainoasta yhteydenotosta.

Anna vaikka heti: lupapiste.fi/anna-palautetta

Jaa tämä sisältö

Keskustele aiheesta

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitetta ei julkaista, mutta se tarvitaan viestin jättämiseen.