To 08.03.2018 10:00 - To 08.03.2018 11:00
GoToWebinar-sovellus
digitointi • digitointinäkymä • rakennusvalvonta • tiedonhallinta
Tervetuloa rakennusvalvonnoille suunnattuun digitointiwebinaariin!
8.3. klo 10-11 järjestettävässä webinaarissa käydään läpi paperilupien digitointia Lupapisteessä sekä erityisesti käyttäjäpalautteen perusteella tehtyjä parannuksia, jotka eritelty tarkemmin tämän sivun lopussa.
Tunnin aikana esitellään digitoinnin lopputuloksen laatua parantavia sekä toimintaa tehostavia muutoksia – tavoitteena mahdollistaa paperilupien sujuva digitointi rakennusvalvonnoissa.
Mahdolliset etukäteiskysymykset voi lähettää Ilkka Mattilalle (ilkka.mattila@evolta.fi).
Ilmoittaudu mukaan!
——-
Parannuksia digitointiin:
- Jos luvan tiedot puuttuvat luparekisteristä eikä digitoija ei saa selville luvan tarkkaa sijaintia, hän voi tallentaa luvan asiakirjat ilman sijaintia. Tällöin rakennusvalvonnan asiantuntija voi selvittää ja merkitä sijainnin valmiiksi
- Palvelu tarkistaa asiakirjaa tallennettaessa, että samannimistä tiedostoa ei ole jo samalle luvalle syötetty
- Kun samaan päälupaan skannataan useita liittyviä lupia (jatko- ja muutoslupien asiakirjoja), nämä voidaan kaikki tallentaa päälupaan ja merkitä asiakirjakohtaisesti, mihin lupaan ne liittyvät
- Tiedostojen syöttönäkymässä sisältökenttään kirjoittaessa Lupapiste digitointi ehdottaa arvoja, joita digitoija on aiemmin syöttänyt vastaavalle asiakirjatyypille
- Lupapiste digitointi osaa käsitellä taustajärjestelmästä saatavan sijaintitiedon, joka on aluemaisessa muodossa (Locus) tai puuttuu kokonaan
- Kunta saa raportit digitoitujen lupien ja asiakirjojen määrästä
- Seuraavaksi on tulossa uusi toiminnallisuus, jossa tiedon tallentaja voi valita haetaanko kiinteistön rakennustiedot taustajärjestelmästä vai syötetäänkö ne käsin
——
Jaa tämä sisältö