Webinaari viranomaisille: Paperilupien digitointi Lupapisteessä

Ma 12.03.2018 13:00 - 14:00

GoToWebinar

digitointilupapisterakennusvalvontawebinaari

 

Tervetuloa rakennusvalvonnoille suunnattuun digitointiwebinaariin!

12.3. klo 13-14 järjestettävässä webinaarissa käydään läpi paperilupien digitointia Lupapisteessä sekä erityisesti käyttäjäpalautteen perusteella tehtyjä parannuksia, jotka eritelty tarkemmin tämän sivun lopussa.

Tunnin aikana esitellään digitoinnin lopputuloksen laatua parantavia sekä toimintaa tehostavia muutoksia – tavoitteena mahdollistaa paperilupien sujuva digitointi rakennusvalvonnoissa.

Mahdolliset etukäteiskysymykset voi lähettää Ilkka Mattilalle (ilkka.mattila@evolta.fi).

Ilmoittaudu mukaan!

——-

Parannuksia digitointiin:

  • Jos luvan tiedot puuttuvat luparekisteristä eikä digitoija ei saa selville luvan tarkkaa sijaintia, hän voi tallentaa luvan asiakirjat ilman sijaintia. Tällöin rakennusvalvonnan asiantuntija voi selvittää ja merkitä sijainnin valmiiksi
  • Palvelu tarkistaa asiakirjaa tallennettaessa, että samannimistä tiedostoa ei ole jo samalle luvalle syötetty
  • Kun samaan päälupaan skannataan useita liittyviä lupia (jatko- ja muutoslupien asiakirjoja), nämä voidaan kaikki tallentaa päälupaan ja merkitä asiakirjakohtaisesti, mihin lupaan ne liittyvät
  • Tiedostojen syöttönäkymässä sisältökenttään kirjoittaessa Lupapiste digitointi ehdottaa arvoja, joita digitoija on aiemmin syöttänyt vastaavalle asiakirjatyypille
  • Lupapiste digitointi osaa käsitellä taustajärjestelmästä saatavan sijaintitiedon, joka on aluemaisessa muodossa (Locus) tai puuttuu kokonaan
  • Kunta saa raportit digitoitujen lupien ja asiakirjojen määrästä
  • Seuraavaksi on tulossa uusi toiminnallisuus, jossa tiedon tallentaja voi valita haetaanko kiinteistön rakennustiedot taustajärjestelmästä vai syötetäänkö ne käsin

——

 

 

 

Jaa tämä sisältö