Lupapisteen kehitystiimin terveiset 3 / 2015

30.04.2015

staff-tero-tukiainen-02

Terveisiä kehitystiimistä!

Tiimimme on jatkanut palvelun kehitystä vauhdilla. Olemme yhdessä tuen kanssa tehneet lukuisia pieniä muutoksia saamiemme palautteiden ja ilmoitusten perusteella. Lisäksi olemme parantaneet ruotsinkielisen käyttöliittymän sisältöä ja kirjoitusasua.

Alla viime kuun aikana tehtyjä töitä ja työn alla olevia toiminnallisuuksia.

Tehtyjä ominaisuuksia:

– Taustajärjestelmään kirjattu lupa voidaan nyt avata Lupapisteeseen

Toiminnallisuus on rakennettu rakentamisen aikaista toimintaa varten. Ohjeen uuteen toimintoon löydät täältä. Huomioithan, että ominaisuus ei tuo pidettyjen katselmusten tai nimettyjen työnjohtajien tietoja Lupapisteeseen. On lisäksi työstetty automaatiota Factan yhteyteen, mikä mahdollistaa hakemusten automaattisen tuonnin Lupapisteeseen.

– Pieniä korjauksia tehty PDF-leimaukseen

Eteemme tuli PDF-tiedostoja, joita ei ole saatu leimattua. Toivomme, että viranomaiset tarkkailisivat kuitenkin erityisen tarkkaan leimausta lähiaikoina, jottei korjaus ole vaikuttanut muiden dokumenttien leimaamiseen.

– Asianhallintajärjestelmäliitosten tekeminen

Liitosten ansiosta Lupapisteestä saadaan jatkossa hakemustiedot siirrettyä kuntien käytössä oleviin asianhallintajärjestelmiin (esim. Dynasty, TWeb, KuntaToimisto) ja päätöstiedot takaisin Lupapisteeseen. Täten poikkeamispäätösten, ympäristötoimen lupien tai vaikka sijoitussopimusten käsittely helpottuu järjestelmiä käyttävissä kunnissa. Toiminto on nyt kuntien testattavissa.

Tulevat toiminnallisuudet:

– Lupapisteen Yritystili

Tilin ansiosta luvanhakijaorganisaatiot voivat hallinnoida hankkeitaan yhteisen organisaatiotilin kautta. Tili julkaistaan käyttäjille lähiviikkoina ja lisätietoa siitä saa täältä.

– Maamittaustoimitukset

Maanmittaustoimitukset voidaan jatkossa hoitaa Lupapisteen kautta. Osio tulossa käyttöön palveluun lähiaikoina.

– StopMap -yhteistyö

StopMap -työkalua käytetään tilapäisten liikennejärjestelyjen havainnollistamiseen kartalla. Työkalun liittäminen Lupapisteen yhteyteen helpottaa jatkossa liikennejärjestelyjä koskevien suunnitelmien laatimista esimerkiksi katulupapuolella.

– Alueellisten organisaatioiden tuki

Lupapisteessä pystytään jatkossa hallinnoimaan hankkeita kunnan määrittämän aluejaon mukaan, mikä helpottaa hakemusten käsittelyä kunnissa, joissa vastuualueet on määritelty alueellisesti.

– Ympäristölupa-asiointiin parannuksia

Osioon lisätään uusia toimenpiteitä sekä lausunnonantoa kehitetään tukemaan paremmin ympäristötoimen tarpeita.

Mukavaa kevään jatkoa koko kehitystiimin puolesta toivottaa,

Tero Tukiainen, Palvelupäälliikkö | Lupapiste
tero.tukiainen@solita.fi