Lupapisteen päivitys 6.5.2020

06.05.2020

chattibottilausunnonantajapäivityspäivitystiedoteraportitraporttitilamuutoksettilamuutostyöjonon hallintatyöjonouudistus

Toukokuun päivitys tuo mukanaan useammankin toivotun uuden ominaisuuden Lupapisteeseen!

 

Lausunnonantajan työjono

Lausunnonantajan työjonon saa nyt kätevästi esiin klikkaamalla valinnan ”Muussa roolissa”. ”Muussa roolissa” -valinnan lisäksi voit rajata haun tiettyyn organisaatioon, mutta muut hakuehdot kannattaa pitää tyhjinä.

Hankelistaukseen on tullut lausunnonantajan työtä helpottavia symboleja. Punainen kysymysmerkki viestii lausuntopyynnöstä, joka yhä odottaa lausuntoa annettavaksi. Vihreä väkänen sen sijaan kertoo, että pyydetty lausunto on annettu.

Lisähakuehdoissa ollut ”Henkilön työjono” -valinta on nykyään nimeltään ”Käsittelijät”. Tällä valinnalla saa haettua esiin ne hankkeet, joihin valikosta valittava henkilö on merkitty käsittelijäksi.

 

Automaattiset tilamuutokset

Pääkäyttäjäasetusten ”Katselmukset ja ilmoitukset” -välilehdelle on lisätty valinta, jolla voidaan määritellä, siirtyykö hanke automaattisesti ”Rakennustyöt aloitettu” -tilaan ensimmäisen Lupapisteessä kirjatun katselmuksen myötä.

 

Uusi raportti

Pääkäyttäjäasetusten ”Raportit”-välilehdeltä löytyy uusi ”Laskut”-raportti. Tähän raporttiin saadaan haettua organisaation laskut (pois lukien luonnokset), jos organisaatiolla on käytössä Lupapisteen laskunmuodostuksen toiminnallisuus. Raportti avautuu tuttuun tapaan Exceliin.

 

 

Muutoksia katselmustilauksiin

Sijaintikatselmuksen tilaamisen ehtona on aiemmin ollut se, että hankkeelle on ollut tehtynä hyväksytty maastoonmerkintä. Tästä ehdosta on nyt kuitenkin luovuttu eli sijaintikatselmus on mahdollista tilata jo ennen maastoonmerkintää.

 

Karttakehitystä

Jatkossa organisaation viranomaisen on mahdollista tehdä piirroksia sekä muokata niitä hankkeen kartalla riippumatta hankkeen tilasta. Hakija sen sijaan voi tehdä piirroksia ja muokata niitä vain käsittelyynsiirtoon asti.

 

Chattibotti Lupapisteeseen

Lupapisteen tekninen tuki saa vahvistusta, kun joukkoomme liittyy Pilvi-botti. Pilvi pystyy auttamaan yksinkertaisissa teknisissä kysymyksissä ja ohjaamaan käyttäjän oikeaan suuntaan. Tutut tukihenkilöt Niinan ja Maijan tavoitat edelleen samoja tuttuja kanavia pitkin: tukipyyntölomakkeelta, sähköpostitse ja puhelimitse.

 

Jaa tämä sisältö