Lupapisteen päivitys 14.11.2019

14.11.2019

päivityspäivitystiedote

HANKKEELLA UUSI KARTTA

Maanmittauslaitos sulkee 25.11.2019 vanhan rajapinnan, josta Lupapisteen nykyinen ns. Oskari-kartta saa karttakuvansa. Lupapisteeseen tulee käyttöön uusi karttakomponentti, joka on mahdollista laajentaa hankkeen työtilaan. Piirtotyökalut ja karttatasojen valinta puuttuvat vielä, mutta tulevat käyttöön viimeistään silloin, kun vanha Oskari-kartta poistuu käytöstä.

Uuden karttakomponentin kehityksen aikana käyttäjille tulee lyhyt ylimenoaika, jolloin kunnan omat karttatasot eivät ole käytettävissä. Ylimenoaika alkaa 25.11.2019.

UUSI PÄÄKÄYTTÄJÄASETUS

Pääkäyttäjä voi nyt valita, poistetaanko käsittelijä neuvontapyynnöltä, joka muutetaan hakemukseksi. Valinta löytyy pääkäyttäjäasetusten ”Hakemusten asetukset” -välilehdeltä:

HAKEMUSTEN LINKITYKSIÄ MAHDOLLISTETTU

Kiinteistönmuodostus-, rasitetoimitus- sekä rajankäyntihakemuksia voi nyt linkittää toisiinsa. Linkittäminen tehdään hakemuksen oikeasta ylänurkasta löytyvällä ”Lisää viitelupa” -toiminnolla.

YLEISTEN ALUEIDEN PATE-PÄÄTÖKSENTEOSSA MUUTOKSIA

Yleisten alueiden Pate-päätöksenteossa ”Hankkeeseen ryhtyvä” on nyt päivitetty paremmin sopivaan ”Hakija”-termiin. Myös ”Työmaasta vastaavan tiedot” on lisätty mukaan Pate-päätökselle.

UUDISTUKSIA LUPAPISTE KAUPASSA

Esikatselukuva on jatkossa estetty tietyiltä liitetyypeiltä Lupapiste Kaupassa. Tämä muutos mahdollistaa dokumenttien myynnin ilman tietoturvamurheita.

Tilauksen jälkeen asiakkaalle tulevaa sähköpostitilausvahvistusta ja kuittia on paranneltu. Jatkossa sekä sähköpostivahvistuksessa että kuitissa näkyy dokumenttien jäljellä oleva latausaika vuorokausina sekä se päivämäärä, johon saakka dokumentit ovat ladattavissa.

PATE-ASETUKSIA PARANNELTU

Lupapisteen oman päätöksenteon eli tuttavallisemmin PATE:n päätöspohjien asetuksissa on nyt mahdollista järjestellä lupaehdot haluamaansa järjestykseen. Kun järjestys on ensin asetuksissa muokattu mieluisaksi, pitää ne päätöspohjat, joihin uusi järjestys halutaan, julkaista uudelleen.

Pate-ohjeita löydät tarvittaessa tukiportaalistamme: https://tuki.lupapiste.fi/fi/support/solutions/articles/15000018615-päätös-ja-sopimuspohjat. Myös video tukiportaaliin kirjautuneille käyttäjille: https://tuki.lupapiste.fi/fi/support/discussions/topics/15000005637.

LUPAPISTEEN KEHITYSEHDOTUKSET

Tukiportaalista (tuki.lupapiste.fi) löytyvää yhteydenottolomaketta on muokattu siten, että jatkossa voit ilmoittaa meille selkeästi kehitysehdotuksesi. Kehitysehdotuslomake on tarjolla vain tukiportaaliin kirjautuneille viranomaiskäyttäjille.