Lupapisteen tuen terveiset 3 / 2015

maaliskuupalvelutukituen terveisettukiyhteydenotot

staff-anna-palttila

Hej!

Saimme maaliskuussa ensimmäisen ruotsinkielisen tukipyynnön Sipoosta – siitä inspiroituneena tervehdys på svenska! ;)

Maaliskuussa tukipyyntöjä on saapunut yhteensä 208 kappaletta, joista puhelimitse vastaanotimme noin 30%, sähköpostitse lähes 70 % ja 1% verran (eli kolme kappaletta) tukipyyntölomakkeen kautta.

Yhteydenottoja tulee lähes saman verran viranomaisilta ja muilta palvelun käyttäjiltä, viranomaisten osuuden ollessa 53% ja muiden asioitsijoiden 47%.

Eniten yhteydenottoja tuli:

1) Helsingistä
2) Mikkelistä
3) Vantaalta

Myös Salo, Järvenpää ja Tuusula olivat aktiivisesti yhteydessä. Olemme tukipyyntöjen lisäksi saaneet käyttäjiltä arvokasta palautetta sekä kehitysehdotuksia Lupapisteeseen – kiitos niistä!

Uusia lupahakemuksia saapui maaliskuussa palveluun peräti 1321 kappaletta ja neuvontapyyntöjä 169 kappaletta, yhteensä siis 1490 uutta tapahtumaa.

Maaliskuussa on tiedusteltu paljon toimintapa-ohjeita ja yleisesti neuvoja palvelun käyttöön – nyt hakijan ohjeet on saatavilla Lupapisteen ohjesivulla ja kohta saadaan sivulle myös viranomaisten ohjeet.

Viranomaiset ovat kummastelleet, miksi Työnjohtajan nimeäminen -hakemus on siirtynyt ”Valmistunut”-tilaan, vaikka hakemus vasta siirrettiin taustajärjestelmään. Jos Lupapisteessä on valittu, että kyseinen hakemus on ”Ilmoitus”, se ei vaadi päätöstä ja siirtyy suoraan valmistuneeksi. Valikosta valitaan ”Hakemus”, jos se edellyttää päätöstä. Liitteisiin liittyen olemme saaneet paljon kyselyitä ja parannusehdotuksia – selvitämme mahdollisia kehittämiskohtia ja tiedotamme niistä asioiden edetessä.

Lupapisteen tuki toivottaa kaikille iloista kevättä!

Ystävällisin terveisin,

Anna Palttila / Asiakaspalveluvastaava