Lupapisteen tuen terveiset 4 / 2015

huhtikuupalvelutukituki

staff-anna-palttila

Terve!

Lupapisteen tuessa on huhtikuussa ollut edellisiä kuukausia rauhallisempaa ja tukipyyntöjä on tullut yhteensä 165 kappaletta. Viranomaiset ovat olleet yhteydessä huhtikuussa hakijoita enemmän – 70% tukipyynnöistä on tullut kuntien viranomaisilta.

Vantaalta, Tuusulasta ja Mikkelistä on tilastoitu eniten kyselyjä, mutta yhteensä 39 eri kunnasta ja kaupungista on tullut Lupapisteen tukeen kysymyksiä tai palautteita. Uusia hakemuksia on Lupapisteeseen tehty huhtikuun aikana yli 1400 kappaletta, mikä on noin sata enemmän kuin maaliskuussa. Neuvontapyyntöjä tehtiin lähes sama määrä viime kuun lukuihin verrattuna, eli reilu 160 kappaletta.

Lupapisteen tuessa on huhtikuussa pohdittu erityisesti:

• Lausunnonantamiseen liittyviä kysymyksiä
  • Liitteiden lisäämistä sekä
  • Sähköpostiosoitteen vaihtoa

Lupapistettä kehitetään käytännössä kokoajan, joten otamme ilomielin vastaan parannusehdotuksia, joilla palvelumme saadaan mahdollisimman helppokäyttöiseksi esimerkiksi lausunnonantamisen sekä liitteiden lisäämisen osalta. Rekisteröitymisvaiheessa annettua sähköpostiosoitetta ei toistaiseksi voi Lupapisteessä vaihtaa, vaan se on liitetty käyttäjätunnukseen. Tarvittaessa on kuitenkin mahdollista tehdä uudella sähköpostiosoitteella toinen tunnus ja valtuuttaa uusi sähköpostiosoite vanhoilla tunnuksilla tehtyihin lupahakemuksiin osapuoleksi.

Mainittakoon myös, että nyt on saatavilla viranomaisillekin ohjeita Lupapisteen käyttöön Ohjeet –sivultamme.

Aurinkoista ja aikaansaavaa kesän odotusta!

Anna Palttila | Lupapisteen tuki
tuki@lupapiste.fi