Ohjeet käyttäjiemme apuna – Tuen terveiset 11 / 2015

27.11.2015

staff-tiia-lehtinen

Terveiset tuesta!

Lupapisteen kautta haettavien lupien määrä jatkaa kasvuaan, vaikka kausi ei enää kuumimmillaan käykään. Lokakuun aikana lupia haettiin yhteensä 2689 kappaletta, joka lukemana yltää jopa kiivaan kesäkuun hakemusmääriä korkeammalle. Neuvoja hankkeisiin liittyen kysyttiin 150 kertaa.

kuva

Tuen näkökulmasta lokakuun kuumaksi perunaksi nousi Lupapisteen ja taustajärjestelmien välinen tiedonsiirto. Lupiin liittyvien päätöspäivien ja päätöksen antopäivien vaikutusta päätöksen siirtoon on viilattu siten, että jatkossa annettu päätös näkyy Lupapisteessä päätöspäivästä seuraavana päivänä. Jos taustajärjestelmään on merkitty erikseen päätöksenantopäivämäärä, siirtyy päätös Lupapisteeseen kyseisenä päivänä.

Valitettavasti tieto ei aina suunnitelmista huolimatta kulje ennakoidussa tahdissa. Mikäli päätöksen siirrossa esiintyy viivettä, pyydämme yhteistuumin taustajärjestelmätoimittajien kanssa seurailemaan tilannetta kahden arkipäivän ajan ennakoidusta siirtopäivästä eteenpäin. Jos päätös ei tässä ajassa siirry, huikkaathan tilanteesta tuen suuntaan – tutkitaan asiaa sitten tarkemmin.

Lokakuun puheenaiheen innoittamana päätimme koota taustajärjestelmiin liittyen ohjeistusta, josta jokainen siirtohaasteen kohtaava voi hakea nopeaa ensiapua siirtäessään lupaa suuntaan tai toiseen. Ohjeistuksen valmistumisesta tiedotetaan lisää myöhemmin, jahka saamme kerättyä tärkeimmät kysymykset ja vastaukset samalle sivulle.

Myös muuta ohjeistusta kehitetään, ja kaikkien Lupapistekäyttäjien iloksi tuki voikin vinkata myös jo julkaistuista päivityksistä. Jo Lupapisteestä löytyviin ohjeisiin on lisätty oma osionsa muun muassa hankkeeseen nimettäville työnjohtajille, sekä kenelle tahansa valtuutus- ja osapuolitietoa kaipaaville. Rohkaisemmekin jokaista tutustumaan uudistettuisiin ohjeisiin käyttövinkkien toivossa, ja toki auliisti jakamaan tietoa päivitetystä ohjeistuksesta eteenpäin.

Jatketaanhan hyvällä energialla kohti vuoden loppua!

Lupapiste tuki | Tiia