Parannuksia palvelussa 4.8.2016

04.08.2016

parannuspäivitystiedoteympäristötoimi

Lupapisteen päivitysaikataulu on poikennut totutusta kesän aikana, mutta tämä ei tarkoita, etteikö palvelua olisi uudistettu myös suven ollessa suloisimmillaan. Parannuksia on tullut niin kaikkien hankkeiden perustoimintoihin kuin ympäristöpalvelut-moduulin hakemuksiin.

Perutun hakemuksen palautus aktiiviseksi

• Perutun hakemuksen palauttaminen aktiiviseksi on jatkossa mahdollista. Palautus tehdään klikkaamalla ”Palauta aktiiviseksi” hankkeen oikeasta laidasta perustoimintovalikosta.
  • Palauttaminen on mahdollista viranomaiskäyttäjille sekä käyttäjälle, joka alun perin perui hankkeen.
  • Palauttamisen seurauksena hanke siirtyy tilaan, jossa se oli ennen perumista. Mikäli hanke on peruttaessa ollut tilassa ”Luonnos” ja palautus aktiiviseksi tehdään viranomaistahon toimesta, on palautettu luonnos poikkeuksellisesti näkyvissä myös palautuksen tehneelle viranomaiselle siihen saakka, kunnes hankkeelta poistutaan Hankkeet-näkymään. Tämän jälkeen hanke viranomaiskäyttäjille vasta kun hankkeen tila on ”Näkyy viranomaiselle”.
palauta_aktiiviseksi

Peruttu hanke on mahdollista palauttaa aktiiviseksi klikkaamalla ”Palauta aktiiviseksi” hankkeen perustoimintovalikossa.

Asiointikielen valinta ”Omat tiedot” –osioon

• Käyttäjä voi jatkossa valita asiointikielensä ”Omat tiedot” –osiossa
  • Tällä hetkellä asiointikieleksi on valittavissa ”Suomi” tai ”Svenska”
  • Uudistuksen myötä Lupapisteestä saapuvat sähköpostiviestit tullaan tulevaisuudessa toimittamaan käyttäjän valitsemalla kielellä. Sähköpostien kieliuudistus on luvassa syksyllä 2016
asiointikieli

Asiointikieli valitaan ”Omat tiedot” –osiossa Asiointikieli-pudotusvalikosta.

Ympäristötoimi

Maksaja-osapuoli lisätty seuraaville hanketyypeille

• Ilmoitus melua ja tärinää aiheuttavasta tilapäisestä toiminnasta
  • Käytöstä poistetun öljy- tai kemikaalisäiliön jättäminen maaperään