Parannuksia palvelussa 23.11.2016

23.11.2016

liitteetparannuksiapäivityspäivitystiedotesuunnitelmat

Tarve tarkemmille selvityksille kaivu-, purku- ja rakennusjätteen käsittelystä? Tällä kertaa päivitys tuo tullessaan seikkaperäisen selvityksen jätteiden kohtalosta hankkeen Hakemuksen tiedot -välilehdelle. Luvassa on jälleen myös pieniä parannuksia ja korjauksia esimerkiksi liitteiden käsittelyyn ja hankkeen osapuolien hallintaan.

Selvitys kaivu-, purku- ja rakennusjätteen käsittelystä

• Laajennettu rakennusjätesuunnitelma mahdollistaa entistä tarkemman selonteon rakennus- ja purkujätteen käsittelystä. Laajennetun suunnitelman käyttöönotto vaatii aktivoinnin pääkäyttäjänäkymän kautta. Aktivointi tapahtuu Hakemusten asetukset -välilehdellä.

rakennejatesuunnitelma

• Selvitys kaivu-, purku- ja rakennusjätteen käsittelystä löytyy hankkeen Hakemuksen tiedot -välilehdeltä. Selvitystä on mahdollista muokata koko hankkeen elinkaaren ajan, eli myös rakentamisen aikana.

rakennejatesuunnitelma_2

• Selvitykseen on mahdollista ilmoittaa jätteitä useista eri kategorioista. Jätelaji valitaan tiputusvalikosta Jäte-sarakkeessa. Uusi rivi eri jätelaatua tai -käsittelypaikkaa varten lisätään klikkaamalla ”Lisää rivi”. Kunkin kategorian jätteet lasketaan automaattisesti yhteen Määrä-sarakkeen alapuolelle.

rakennejatesuunnitelma_3

• Rakennus- ja purkujätteitä koskeva tieto ei siirry taustajärjestelmään, eli suunnitelmaan täytetty tieto on nähtävissä ainoastaan Lupapisteessä.
  • Mikäli selvityksessä ilmoitetaan myytävistä ja lahjoitettavista materiaaleista, näkyvät nämä ”Rakennusjätteen kauppapaikalla”.

PARANNUKSIA

• Leiman oletussijaintia on muutettu. Jatkossa leima asettuu automaattisesti 200 millimetriä dokumentin alalaidasta. Etäisyys dokumentin oikeasta laidasta säilyy entisellään.
  • Liitteeseen kohdistuva allekirjoitus-ikoni poistuu Suunnitelmat ja liitteet -välilehdeltä, mikäli liitteestä lisätään uusi versio viimeisimmän allekirjoituksen jälkeen.
  • RAM-liitteen lisäys on jatkossa mahdollista ainoastaan tietyille liitetyypeille. RAM-liitteen lisäys sallitaan, mikäli liite kuuluu johonkin seuraavista liiteryhmistä:
    • Pääpiirustus
    • Suunnitelmat
    • Erityissuunnitelmat
    • Pelastusviranomaiselle esitettävät suunnitelmat
    • Tietomallit
  • Osapuolet -välilehdellä roolien poistamiseen liittyvä bugi on korjattu. Jatkossa ylimääräisten osapuolien poistaminen käy tuttuun tyyliin klikkaamalla ”Poista” roolin oikeassa laidassa.
  • Ympäristölupien meluilmoitusdokumentin kellonaikojen syöttämiseen on tehty parannuksia.
  • Organisaation lukuoikeus-viranomaiseksi määritetty käyttäjä saa nyt nähdä dokumenttihaun ja tiedonohjaussuunnitelman. Muutos ei koske hankekohtaisia lukuoikeuskäyttäjiä.

• Liitteiden massatuonti.
  • Kommentointimahdollisuus tarkennettavaa-toiminnon yhteyteen.
  • Osapuolten, esimerkiksi suunnittelijan, lisäys hankkeelle päätöksen jälkeen.