Parannuksia palvelussa 28.9.2016

28.09.2016

parannussähköinen arkistointiuudistusyleiset alueet

Toivottu uudistus yleisten alueiden hankkeiden jatkoaikatiedoista on täällä: jatkoaikatiedot näkyvät nyt kätevästi hankkeilla. Lisäksi Suunnitelmat ja liitteet -välilehdelle on tehty pieniä parannuksia.

Yleiset alueet

Jatkoaikatiedot näkyviin hankkeelle

• Lupapisteen kautta haetut jatkoajat näkyvät hankkeen Rakentaminen-välilehdellä omassa Jatkoaika-taulukossaan. Taulukossa käy ilmi jatkoajan alkaminen ja päättyminen, sekä jatkoaikahakemuksen status. Mikäli hankkeella on useita jatkoaikoja, näytetään tiedot aikajärjestyksessä järjestettynä alkamisajan mukaan.
  • Klikkaamalla jatkoaikahakemuksen statusta Tila-sarakkeessa pääsee siirtymään jatkoaikahakemukselle.

jatkoaika_27092016_1

• Uuden jatkoaikahakemuksen voi hyväksyä klikkaamalla ”Hyväksy hakemus”. Hakemuksen hyväksyminen siirtää sen samalla taustajärjestelmään, mikäli sellainen on käytössä.

jatkoaika_27092016_2

PARANNUKSIA

• Työnjohtajahakemuksille ja -ilmoituksille on mahdollista lisätä ”Päätös” ja ”Päätösote” -tyyppisiä liitteitä.
  • Eräajona taustajärjestelmästä siirrettyjä liitteitä ei enää huomioida uusina liitteinä hankkeilla.
  • Suunnitelmat ja liitteet -välilehden suodattimet saavat täydennystä RAM-liitteiden hakuun tarkoitetusta vaihtoehdosta.
  • Toimenpiteelle kirjattu tunniste näkyy jatkossa myös Suunnitelmat ja liitteet -välilehdellä toimenpidekohtaisten liitteiden otsikossa.
  • Annettaessa päätöstä käsin Lupapisteessä yleisten alueiden hankkeisiin, pääsee jatkossa valitsemaan päätökselle päätoskoodin seuraavien vaihtoehtojen joukosta: myönnetty, hyväksytty, evätty, peruutettu.

• Suorituskykyparannuksia ja bugikorjauksia.
  • SUOMI-tunnistautuminen.
  • Lupapiste kääntyy pian englanniksi! Uudistuksen myötä asiointikieleksi voi valita suomen, ruotsin tai englannin.