Parannuksia palvelussa 9.2.2017

09.02.2017

käsittelijäpäivityspäivitystiedoteuudistus

Jatkossa hankkeille voi määrittää useita käsittelijöitä. Uudistus tukee mukavasti viranomaisorganisaation sisäistä tiedonjakoa, mutta tekee myös asiakkaan elämästä jälleen helpompaa, kun hankkeen käsittelijöiden eri vastuualueet tulevat entistä selkeämmin esille. Lisäksi uudistetut, entistä informatiivisemmat sähköpostiviestit näkevät päivänvalon.

Hankkeille voi määrittää useita käsittelijöitä

• Toiminnon käyttöönotto edellyttää, että kunnan pääkäyttäjä määrittää kunnassa käytettävät käsittelijäroolit. Tämä tehdään pääkäyttäjänäkymän ”Hakemusten asetukset” -välilehdellä.
    • Uusia käsittelijärooleja pääsee lisäämään klikkaamalla ”Lisää uusi käsittelijä”.
    • Käsittelijäroolit nimetään vapaasti organisaation tarpeiden mukaan (esimerkiksi ”KVV-asiat”, ”IV-asiat”…). Tiedot tallentuvat automaattisesti, kun kaikki kieliversiot käsittelijäroolin nimestä on asetettu.

• Käsittelijät valitaan rooleihinsa hankekohtaisesti. Tämä aloitetaan klikkaamalla oranssia ”Muokkaa…” -tekstiä ”Käsittelijä(t):” -rivillä.

• Hankkeelle voi valita jokaiseen käsittelijärooliin ainoastaan yhden henkilön. Yhdellä henkilöllä voi olla useita käsittelijärooleja samalla hankkeella.

• Hankkeen käsittelijät näkyvät hankkeella samassa järjestyksessä, johon ne on määritetty edellisessä näkymässä.

• Valitut käsittelijät löytävät hankkeensa ”Hankkeet”-näkymässä tuttuun tapaan ”Henkilön työjono” -lisähakuehdolla.

PARANNUKSIA

• Suorituskykyparannuksia Tehtävät-työjonoon.
  • Sähköpostiviestit hankkeiden valtuutuksista ja muutoksista ovat uudistuneet. Viestien sisältöjä on selkeytetty ja muutettu ohjaavampaan suuntaan.
  • ”Siirrä käsittelyyn” -painike on siirretty hakemuksen perustoiminnoista ”Siirrä käsittelyyn” -välilehdelle.
  • Korjauksia kuittaamattomien tehtävien listaan.
  • Taustajärjestelmänään Louhea käyttävien upotusnäkymää on parannettu.

• Tarkastusasiakirjan yhteenveto.
  • Automaattisia tehtäviä esimerkiksi hankkeelle lisätyistä liitteistä.