Työnjohtajauudistus Lupapisteessä

09.10.2019

työnjohtajatyönjohtajahakemustyönjohtajailmoitustyönjohtajan nimeäminen

Hei kuntaviranomainen! Lupapisteen työnjohtaja-asiointi on uudistumassa piakkoin, ja pääset nyt testaamaan tulevaa uudistusta testiympäristössämme https://www-qa.lupapiste.fi. Testiympäristön tunnukset saat käyttöösi Lupapisteen tuesta.

Työnjohtaja päästään nimeämään päätöksen saaneen hankkeen ”Rakentaminen”-välilehdeltä joko lupavaatimuksena olevan työnjohtajan omalta riviltä ”Nimeä työnjohtaja” -painikkeesta tai työnjohtajataulukon yläpuolelta vihreästä ”Nimeä työnjohtaja tai sijainen” -painikkeesta.

Työnjohtajanimeämisen tilatieto näkyy nyt selkeästi työnjohtajan yhteydessä. Tilaikonien selitteet näkyvät työnjohtajataulukon yläpuolella. Samoin sijaistukset ja vastuuajat näkyvät nyt suoraan tässä työnjohtajataulukossa omissa sarakkeissaan. Työnjohtajan omalle lomakkeelle päästään siirtymään kätevästi klikkaamalla taulukon vasemmassa reunassa oranssilla näkyvää työnjohtajaroolia ja työnjohtajan nimeä (kuvassa esim. ”Vastaava työnjohtaja: Pena Penttinen”).

Uudistuksen myötä työnjohtajan vastuun voi myös päättää Lupapisteessä. ”Päätä vastuu” -painike löytyy työnjohtajataulukon oikeasta reunasta ja näkyy työnjohtajalla itsellään sekä kunnan viranomaisella. Jos työnjohtaja käy itse päättämässä vastuunsa, viranomaisen tulee hyväksyä vastuun päättyminen klikkaamalla vihreää ”Hyväksy”-painiketta työnjohtajan rivillä.

Huomaathan, että tieto vastuun päättymisestä ei siirry automaattisesti kunnan taustajärjestelmään.

Kuulemme mielellämme palautetta uudistuksesta ennen kuin se viedään tuotantoon. Laitathan siis viestiä osoitteeseen tuki@lupapiste.fi! Odottelemme kommentteja 18.10.2019 asti.

Lupapiste-tuki

_____

​Evolta Oy

tuki@lupapiste.fi

www.lupapiste.fi – Saanko luvan?