Uudistuksia palvelussa 1.6.2018

01.06.2018

Onkalopäivityspäivitystiedotetyönjohtajan tiedot

Toivotun uudistuksen myötä virheellisesti arkistoituja dokumentteja voi jatkossa poistaa arkistosta. Tutustu päivitystiedotteeseemme alla!

Arkistoitujen dokumenttien poistaminen arkistosta

Uudistuksen myötä virheellisesti arkistoon viedyt dokumentit voi poistaa Lupapisteen arkistosta eli Onkalosta.

Dokumenttien poistamiseksi toimi seuraavasti:

• Etsi halutut dokumentit Onkalosta.
  • Dokumenttilistauksen auettua klikkaa “Valitse dokumentteja”-painiketta ja valitse poistettavat dokumentit.
  • Merkitäksesi kyseiset dokumentit poistetuksi klikkaa “Merkitse valitut poistetuksi” ja kirjoita syy dokumenttien arkistosta poistoon klikkauksen myötä aukeavaan kenttään.

Poistamisen jälkeen poistetut dokumentit palautuvat arkistointia edeltävään tilaan. Poistetut dokumentit löytyvät edelleen Onkalosta, mutta nämä saavat ”Poistettu”-merkinnän. Dokumenttihaulla dokumentteja ei enää löydä, mikäli haku kohdistetaan ainoastaan säilytysjärjestelmään. Dokumentit säilyvät edelleen normaalisti Lupapisteen hankkeen ”Suunnitelmat ja liitteet”-välilehdellä

parannuksia

Luonnokseksi palautetun hankkeen käsittelijätieto säilytetään

Jatkossa on mahdollista määrittää kuntakohtaisesti poistetaanko vai säilytetäänkö merkitty käsittelijätieto luonnokseksi palautettavalla hankkeella. Oletusasetuksena on, että luonnokseksi palautuksen jälkeen käsittelijätieto säilyy. Pääkäyttäjän on mahdollista muuttaa asetusta pääkäyttäjäasetuksissa rastimalla ”Poista käsittelijät luonnokseksi palautetulta hakemukselta”-ruutu ”Hakemusten asetukset”-välilehdellä.

Helpotusta työnjohtajahakemuksen ja -ilmoituksen täydentämiseen

Työnjohtajahakemukselle ja -ilmoitukselle voi jatkossa lisätä omaan Lupapiste-profiiliin tallennetut koulutus- ja pätevyystietoja sisältävät liitetiedostot samassa yhteydessä, kun täyttää tietoja “Työnjohtajan tiedot”-välilehdelle. Uudistuksen myötä hanketta täydentävän työnjohtajan ei siis tarvitse erikseen ladata koulutus- ja pätevyysdokumentteja “Suunnitelmat ja liitteet”-välilehdelle.

Profiiliin tallennetut liitteet kopioidaan hankkeelle rastimalla “Kopioi omat liitteet hakemukselle”-ruutu ja klikkaamalla tämän jälkeen “Täytä omilla tiedoilla”-painiketta.

Työnjohtajahakemukset ja -ilmoitukset tuodaan selkeämmin esille rakentamisen luvalla

Rakentamisen luvalla näkyvien työnjohtajahakemusten ja -ilmoitusten asiointitunnuksen perään on lisätty tieto työnjohtajan nimestä ja statuksesta.

tulossa

Pääkäyttäjätunnusten muuttaminen henkilökohtaisiksi