Uudistuksia palvelussa 23.3.2017

23.03.2017

päivityspäivitystiedote

Tämän päivityksen myötä Lupapisteeseen saadaan pieniä, mutta erityisesti viranomaisen arkea helpottavia parannuksia liitteiden selaamiseen. Nyt piirustusnumerot ja toimenpiteiden tunnisteet ovat nähtävillä liitelistauksessa heti kättelyssä.

PARANNUKSIA

Parannuksia Suunnitelmat ja liitteet -välilehdelle

• Kun asiakas on lisännyt hankkeelle sellaisia liitteitä, joista muodostuu jollekin käsittelijöistä automaattitehtävä, pääsee kyseinen käsittelijä automaattitehtävän lopussa olevaa linkkiä klikkaamalla siirtymään liitelistassa suoraan sen liitehaitarin ja liitteiden kohdalle, johon tehtävä liittyy.

• Lisättäessä liitteitä yksittäin suoraan liiteluettelon valmiiseen liitepohjaan, vaaditaan jatkossa pakollisena tietona liitteen sisältö.
    • Sisältö tarvitaan erityisesti sähköistä arkistoa varten.
    • Pakollinen tieto osoitetaan Lupapisteessä tähdellä.
  • Piirustusnumero on näkyvissä omassa sarakkeessa liiteluettelossa Nro-otsikon alla.
  • Pysyvä rakennustunnus (VTJ-PRT) on näkyvissä jokaisella hankkeen toimenpiteellä myös liiteluettelossa toimenpiteen nimen perässä sekä liitteen Liittyy-valinnassa.
    • Pysyvä rakennustunnus valitaan Hakemuksen tiedot-välilehdellä.
    • Uusin rakennuksiin/rakennelmiin voi lisätä Hakemuksen tiedot-välilehdellä muun Tunnisteen erottamaan samannimiset toimenpiteet (rakennukset/rakennelmat) toisistaan.

Muita parannuksia

• Yritystilin rekisteröintymisestä entistä selkeämpi ja ohjaavampi.
  • Osoitehakua on parannettu.
  • Parannuksia valmistuneiden hankkeiden arkistointiin.
  • Jatkossa taustajärjestelmästä tuleva dokumentti tulkitaan Lupapisteessä päätökseksi aikaisemman päätösotteen sijaan. Tarkemmin tästä kerrotaan Yammerin Kapu-kanavalla.

• Uudistuksia yleisten alueiden luville:
    • Lupa-aika selkeämmin esille
    • Parempi tuki sopimuksille päätöksen sijaan
    • Hankkeiden statusten päivitys
    • Hankkeiden välilehtien siivous / piilotus
  • Suunnittelijatiedot paremmin esiin hankkeelle.
  • Tarkastusasiakirjan yhteenvedon lukitseminen, vapauttaminen ja tulostaminen.